Jak zviditelnit blog (bez placené reklamy)
Čtenáři jsou palivo i odměna každého blogera. Dokud nerozjedete efekt sněhové koule, nebo neuspějete ve vyhledávačích, je získávání návštěvnosti docela dřina. Hodí se každý tip, jak zviditelnit blog. Tady jsou ty mé.
Facebookové skupiny
Facebook je plný tematicky zaměřených skupin. Například Knižní blogeři mají 4,9 tisíce členů. Najít je vyžaduje chvilku času, protože vyhledávání není nejsilnější schopnost Facebooku.
Důležité je vědět, že každá skupina má vlastní pravidla. Přečtete si je a dodržujte je, jinak budou odkazy na váš blog smazané. Nejlepší je vplout do života skupiny, opravdu přispívat a pokud máte nějakou historii, lze pak tematicky vhodný odkaz na blog sdílet.
Agregátory blogů
Existují stránky, které stahují obsah RSS feedů z blogů a ty potom publikují. Pokud takový web dokáže vybudovat pravidelné publikum, dokáže na blog posílat návštěvnost.
Historickým příkladem jsou třeba weblogy.cz. Z těch mladších třeba blogerky.cz. Mezi nejčerstvější pokusy patří Klub blogerů
Guest post
V blogerských skupinách se občas objeví nabídky na tzv. guest post. Na vybrané téma můžete publikovat na cizím blogu.
Nemusíte čekat, než někdo nabídku vystaví. Oslovit skupinu můžete sami. Nebo i blogera či blogerku přímo. Stačí, aby měli na webu e-mail. Stačí napsat i krátkou zprávu, jak ukazuje obrázek z e-mailové konverzace níže. Důležité je, aby oběma stranám sedělo téma.
Bonus: připravil jsem seznam 420+ českých blogů.
Odkazy na recenze
Jestliže na blogu píšete recenze, zkuste pro vaše téma najít stránky, které hodnotí nebo prodávají produkt, který recenzujete. Například:
- na Databázeknih.cz můžete přidat odkaz na recenzi knihy.
- na ČSFD jde přidat odkaz na vaši recenzi filmu
- na Heureka.cz jde přidat odkaz na recenzi výrobku
Diskusní fóra
Diskusních fór, kam lze přidávat odkazy na vaše články, je stále mnoho. Podobně jako u facebookových skupin platí, že spammery nemá nikdo rád. Dobře zvažte, kam co přidáte. Jestli váš příspěvek není k tématu, raději si ho nechte pro sebe.
Odkaz na blog můžete mít také v podpisu u svého účtu na diskusním fóru. Ten se přidává ke každému příspěvku.
Komentáře na dalších blozích
Prakticky každý bloger je rád jakýkoliv smysluplný komentář na blogu. Když ke svému jménu k diskusi připojíte odkaz na blog, může vám kvalitní přínosný komentář přinést návštěvníky.
Reagujte na vlákna na Twitteru
Jestli máte obsah, který souvisí s nějakou diskusí na Twitteru, přidejte odkaz do ní.
Blog v podpisu e-mailu
Nezapomeňte přidat odkaz na blog do podpisové části ve vaší e-mailové schránce. Uvidí ho tak každý příjemce vašeho e-mailu.
- Koala - nejlepší AI editor článků
- Query Hunter - data z GSC do WordPressu
- SurferSEO - pro analýzu obsahu ze SERP a copywriting
- Sitebulb - crawler
- SEO Testing - Google Search Console data v turbo módu
- GPT for Sheets™ and Docs™