HashBar plugin pro WordPress řeší problém s propagací na mobilech
V mnoha tématických oborech je mobilní návštěvnost dominující. Vaše reklamní sdělení tak uživatel vůbec nemusí vidět, pokud je v obsahu stránky. Pěkný řešením tak mohou být decentní pop upy. Ostatně takto řeší mobilní reklamy i Google se svým AdSense a připnuté reklamy patří mezi nejúspěšnější reklamy. Jak na to ve WordPressu? Mně se osvědčil HashBar plugin.
Jak HashBar funguje
HashBar je plugin WordPress Notification / Alert / Offer Bar, který umožňuje vytvářet neomezený počet notifikačních lišt pro upozornění návštěvníků vašeho webu.
Jak můžou notifikace vypadat? To nejlépe ukáží náhledy ukázek na desktopu a mobilu níže.
Plugin nabízí možnost zobrazit formulář pro přihlášení k odběru e-mailu (někdy se zvýší až na 500 % e-mailových účastníků) nebo text nabídky s tlačítkem. Zajímavou možností je i odpočet času.
Nabízí i možnosti přidání neomezeného počtu barev pozadí a obrázků.
👉 Tip: Nejlepší pluginy pro WordPress?
Umí notifikace zobrazovat podle různých kritérií:
- typ zařízení (mobil, desktop)
- typ obsahu
- homepage
- článek nebo ID
- stránka
- parametr URL
- podle hloubky scrollování – počkáte, až se návštěvník „zakousne“ a uvidí část obsahu
Zobrazení lze omezit i třeba na počet, po kterém notifikace skončí.
O výkonu notifikací poskytuje plugin i data. Dozvíte se:
- počet impresí
- počet prokliků
- míru prokliku
Funkci ale musíte aktivovat.
A jakou má plugin výkonnost? Z mé zkušenosti je CTR na mobilu i přes 15%.
Rozdíly free a placená verze
Autoři pluginu musí z něčeho žít, proto existuje i placená verze s více funkcemi. K plnohodnotnému používání ji ale opravdu nepotřebujete, pokud vás nezajímají detailní data o výkonu každé notifikace.
V placené verzi máte navíc:
- detailní analytiku pro každou notifikace
- podrobnější kombinování pravidel pro zobrazení v různém obsahu
Nevýhody
HashBar plugin generuje vlastní stránky. Ty se pak vyskytují v obsahu webu a WordPress je v základním nastavení nechá najít roboty vyhledávačů. Ihned po nasazení tedy musíte.
Upravit robots.txt a přidat tento řádek:
Disallow: /*wphash_ntf_bar
Tím obsah ukryjete před Googlem.
Pokud používáte nějaký SEO plugin, podívejte se, jestli lze pro typ obsahu nastavit pravidla indexace. Třeba RankMath toto umí, viz obrázek níže. I když se roboti přes pravidlo v robots.txt k meta značce nedostanou, je dobré ji mít nastavenou pro případ, že dojde k nějaké změně v robots.txt.
Obsah notifikací se může objevit na výpisu hledání. Tomu jako laik neumím zabránit. Řeším to tak, že u notifikace nastavím datum publikace někde do devadesátých let. Tím budou všechny notifikace při hledání vždy až na konci výpisu.
- Koala - nejlepší AI editor článků
- Query Hunter - data z GSC do WordPressu
- SurferSEO - pro analýzu obsahu ze SERP a copywriting
- Sitebulb - crawler
- SEO Testing - Google Search Console data v turbo módu
- GPT for Sheets™ and Docs™