HashBar plugin pro WordPress řeší problém s propagací na mobilech

V mnoha tématických oborech je mobilní návštěvnost dominující. Vaše reklamní sdělení tak uživatel vůbec nemusí vidět, pokud je v obsahu stránky. Pěkný řešením tak mohou být decentní pop upy. Ostatně takto řeší mobilní reklamy i Google se svým AdSense a připnuté reklamy patří mezi nejúspěšnější reklamy. Jak na to ve WordPressu? Mně se osvědčil HashBar plugin.

Jak HashBar funguje

HashBar je plugin WordPress Notification / Alert / Offer Bar, který umožňuje vytvářet neomezený počet notifikačních lišt pro upozornění návštěvníků vašeho webu.

Jak můžou notifikace vypadat? To nejlépe ukáží náhledy ukázek na desktopu a mobilu níže.

Plugin nabízí možnost zobrazit formulář pro přihlášení k odběru e-mailu (někdy se zvýší až na 500 % e-mailových účastníků) nebo text nabídky s tlačítkem. Zajímavou možností je i odpočet času.

Nabízí i možnosti přidání neomezeného počtu barev pozadí a obrázků.

Umí notifikace zobrazovat podle různých kritérií:

  • typ zařízení (mobil, desktop)
  • typ obsahu
    • homepage
    • článek nebo ID
    • stránka
    • parametr URL
  • podle hloubky scrollování – počkáte, až se návštěvník „zakousne“ a uvidí část obsahu

Zobrazení lze omezit i třeba na počet, po kterém notifikace skončí.

O výkonu notifikací poskytuje plugin i data. Dozvíte se:

  • počet impresí
  • počet prokliků
  • míru prokliku

Funkci ale musíte aktivovat.

A jakou má plugin výkonnost? Z mé zkušenosti je CTR na mobilu i přes 15%.

Rozdíly free a placená verze

Autoři pluginu musí z něčeho žít, proto existuje i placená verze s více funkcemi. K plnohodnotnému používání ji ale opravdu nepotřebujete, pokud vás nezajímají detailní data o výkonu každé notifikace.

V placené verzi máte navíc:

  • detailní analytiku pro každou notifikace
  • podrobnější kombinování pravidel pro zobrazení v různém obsahu

Nevýhody

HashBar plugin generuje vlastní stránky. Ty se pak vyskytují v obsahu webu a WordPress je v základním nastavení nechá najít roboty vyhledávačů. Ihned po nasazení tedy musíte.

Upravit robots.txt a přidat tento řádek:

Disallow: /*wphash_ntf_bar

Tím obsah ukryjete před Googlem.

Pokud používáte nějaký SEO plugin, podívejte se, jestli lze pro typ obsahu nastavit pravidla indexace. Třeba RankMath toto umí, viz obrázek níže. I když se roboti přes pravidlo v robots.txt k meta značce nedostanou, je dobré ji mít nastavenou pro případ, že dojde k nějaké změně v robots.txt.

Nastavení noindex pravidel pro HashBar.

Obsah notifikací se může objevit na výpisu hledání. Tomu jako laik neumím zabránit. Řeším to tak, že u notifikace nastavím datum publikace někde do devadesátých let. Tím budou všechny notifikace při hledání vždy až na konci výpisu.

👉 Nástroje, které byste měli letos zkusit

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *