Začínám s MailChimpem
Na svém webu o budování zpětných odkazů jsem se rozhodl, že se v ostrém prostředí naučím e-mailing s MailChimpem. Je to sice trošku punkeřina, ale aspoň je to správně motivováno:) Včerejšek jsem se tedy věnoval nastavení. Jaké jsou moje první dojmy?
MailChimp je docela přehledný a prostředí je celé v angličtině. Člověk samozřejmě musí mít trošku představu o tom, jak obecně probíhá samotný proces e-mailingu, aby zvládl na počátku vše nastavit, tvůrci MailChimpu s tím ale počítali a vedou vás naštěstí za ruce. Po vyplnění základních údajů o mně jsem se vrhl na vytvoření seznamu uživatelů a následně ladění formulářů.
MailChimp si naštěstí všiml, že i v Česku je nějaký obchodní potenciál a tak v nabízí základní překlad formulářů do češtiny. Výsledek je ale docela lámaný, je to sice lepší, než ve vietnamské večerce, ale doporučuji všechny formuláře k jednotlivým krokům vyladit na testovacím mailu, čímž se vyhnete drobným veřejným ostudám jako tato:
@LinkiCZ Čeština ve výrazu „Zpět Na Mých Webových Stránkách“ sice dostala na frak, ale přihlášen. 🙂
— Ivo Heger (@ivoheger) August 21, 2014
Kapitálky na začátku slov se mi odstranit zatím nepodařilo, ale překlad jsem opravil, protože v tomto znění se na tlačítku vyzývajícím k návratu na můj web určitě objevit neměl:) Tedy drobné mínus pro původní češtinu MailChimpu a cenná zkušenost pro mě. Na další drobné chyby mě mailem upozornil copywriter Marián Kábele. Potěšilo, že po nastavení češtiny se aktualizoval i obsah widgetu pro WordPress. Ostatně pluginů pro WordPress mimo ten oficiální naleznete více, je na vás, jak vám bude který vyhovovat.
Bojoval jsem i s designem jednotlivých formulářů, docela hezky se mi povedlo odladit ten, který leží na doméně MailChimpu, ale kód pro vložený na cizí domény ne a ne vypadat tak, jak jsem si jej nastavil ve form builderu. Po nějakém čase jsem to vzdal a až bude čas na nějaké googlení, najdu si, jak to změnit.
Zkusil jsem si udělat i první jednoduchou šablonu pro maily. Protože nejsem grafik, budu pracovat s textovými maily doplněnými o pár obrázků, které mi MailChimp snadno umožní vložit pomocní přednastavených bloků pro logo nebo ikony profilů na sociálních sítích. Je fajn, že si můžete na libovolnou adresu posílat testovací newslettery, vidíte tak výsledek a můžete experimentovat.
Reklamu na newsletter jsem na webu nechal neagresivně úplně nahoře, pouze ji odlišil výraznou barvou a vystřelil jsem odkaz na formulář zkusmo na svůj pracovní twitterový účet. Za odpoledně jsem nasbíral prvních 23 odběratelů a pomalu připravuji svůj první newsletter. S pozicí výzvy k odběru newsletteru budu určitě experimentovat, ale to až časem.
A co je cílem? Nejdřív se chci pořádně naučit celý proces emailingu na MailChimpu a časem bych rád vybudoval placený newsletter ve stylu Link Moses Private od Erica Warda. Uvidíme, jestli dojdu až tam, každopádně si aspoň rozšířím dovednosti.
- Koala - nejlepší AI editor článků
- Query Hunter - data z GSC do WordPressu
- SurferSEO - pro analýzu obsahu ze SERP a copywriting
- Sitebulb - crawler
- SEO Testing - Google Search Console data v turbo módu
- GPT for Sheets™ and Docs™
Zdravím,
nevíte náhodou, jak funguje správa kontaktů v mailchimpu? Přesněji řečeno, pokud odeberu kontakty, na které byly zaslány kampaně, bude to mít vliv na reporty z těchto odeslaných kampaní? Respektive, ztratí se z nich data?
Děkuji
KH
Kristino, nebude. Statistiky se počítají podle toho, na koho kampaně odešla. Že později z databáze zmizí historická čísla nezmění.