Jak změnit user-agent pro testování v SEO
Testovat stránky jako Googlebot a další roboti se v SEO hodí. Jak na to různými způsoby?
DevTools v Chrome
Bez jakýchkoliv dalších nástrojů si vystačíte v prohlížečem. V Chrome pomocí F12 (Windows) vyvoláte vývojářskou konzoli. V ní je záložka Network Conditions, kde si vyberete z předem definovaných možností. Nebo dodáte vlastní, jako třeba user-agenta SeznamBota:
Mozilla/5.0 (compatible; SeznamBot/4.0-RC1; +http://napoveda.seznam.cz/seznambot-intro/)
Toto nastavení je také přímo dostupné klávesovými zkratkami:
- Ctrl+Shift+i na Windows/Linux
- Command+Option+i na Mac OS
Mobile Friendly Test (pouze pro Google)
Jak vidí zdrojový kód Googlebot, resp. jeho verze pro testovací nástroje Google, nejlépe ukáže nástroj pro testování mobilní verze webu. Bohužel podpora tohoto nástroje končí k 1. prosinci 2023.
Ahrefs rozšíření
Součástí populárního SEO rozšíření je i funkce User-agent switcher. Pokud chcete Seznambota, lze opět využít custom nastavení.
User-Agent Switcher (rozšíření)
Pro Chrome existuje rozšíření, které oceníte pro snadnou obsluhu a je zdarma.
Screaming Frog
Populární SEO crawler umí nastavit pro procházení libovoného user-agenta. Výhodou je, že si můžete zapnout renderování JS a nechat si uložit a porovnat i verze HTML a dokonce náhledy. Lze tak testovat více URL současně.
Detailed Chrome rozšíření
Jedno z nejlepších SEO rozšíření takovou funkci také nově přidalo do záložky Advanced.
- Koala - nejlepší AI editor článků
- Query Hunter - data z GSC do WordPressu
- SurferSEO - pro analýzu obsahu ze SERP a copywriting
- Sitebulb - crawler
- SEO Testing - Google Search Console data v turbo módu
- GPT for Sheets™ and Docs™