Vít Prokůpek – Psychologie ovlivňování

„Vše, co v budoucnu budeš mít, i vše, čím se staneš, jen možné je díky ostatním lidem.“ To je otvírák besteselleru Víta Prokůpka, který doporučím všem, kteří chtějí úspěšně vycházet s lidmi a prosazovat přitom i sama sebe.

Než jsem se začal věnovat link buildingu, pracoval jsem pár let jako obchodník. Přitom jsem prošel několika školeními, jak pracovat s lidmi, pokud jim chcete něco prodat. Skvělá příprava pro práci, při které je ovlivňování velkou částí úspěchu.

Na počátku dráhy někoho, kdo vymýšlí, jak přimět jiné lidi, aby odkázali na váš web, jsem si pořídl i knihu od Víta Prokůpka, která má podtitul „99 tipů pro zvýšení přesvědčivosti“. Už samotný podtitul je hezkou ukázkou, jak funguje naše podvědomí. Tipů je hodně, ale nemusíte se bát, že byste je všechny nepřečetli…

Kniha jde po lehkém úvodu přesně k tomu, co slibuje. Větší kapitoly dělí do krátkých tipů, kde Prokůpek jasně a stručně vysvětluje, jak pracovat se slovy, argumenty, gesty i pohledem, aby vyvolaly ty správné reakce. Úvod často patří krátkému příklad vulgo historce ze života, s níž se lze snadno ztotožnit.

Hned jeden z prvních – číslo 5. – vám poradí, proč se vyvarovat slovíčka „ale“ v argumentaci s proti stranou. „Ale“ má totiž oponentní negativní nádech. Jen o dva tipy dále odhalíte sílu argumentu a slovíčko „protože“ se stane vaším parťákem ať už jej budete říkat nahlas, nebo jen v přípravě libovolných podkladů předem. Kupříklad při vymýšlení nápadů na odkazy je „protože“ úplně klíčové. Když tušíte předem, jaké „protože“ bude fungovat, jste na dobré cestě.

Tipy jsou podložené výzkumy. Nejde tak o žádné vaření z vody, ale o poctivou sbírku metod, díky nimž mohou vaše schopnosti značně vyrůst. Pokud patříte mezi pravidelné čtenáře knih o psychologii nebo marketingu, bude vám leckterý tip povědomý. Kniha si totiž nehraje na objevitelství, ale na poctivou agregaci. To oceňuji.

Postupy se pouze verbální komunikace, použijete je třeba i v textu. Takto se mi povedlo u jednoho eshopu zvýšit míru odpovědi na nejdůležitější otázku v dotazníku z 10 na 25%. Stačilo jen dát lidem důvod („pomůžete ostatním“) a naznačit, že to lze stihnout do minuty.

I zde platí, že každý dobrý nápad lze zneužít a u některých Prokůpek na míru zneužívání sám i upozorňuje jako na špatnou aplikaci.

V knize navíc najdete i různé testíky, které slouží k tomu, aby vám popsané nápady zalezly takzvaně pod kůži. A protože Prokůpek nemrhá slovy, vejde se těch 99 tipů plus bonusy do 249 stránek.

Vít Prokůpek - Psychologie ovlivňování
Shrnutí
Stručně a jasně popsané techniky, které vám pomohou jednat lépe s lidmi zákazníky.
Pro
Stručnost
Uvádí zdroje
Proti
100
Hodnocení
👉 Nástroje, které byste měli letos zkusit

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *