Zbavte se referral spamu. Doopravdy
Referral spam je pořád docela žhavé téma. Problém narostl do té míry, že se objevila celá řada postupů, z nichž většina je založena na vyloučení určitých domén z dat. To ale není finální řešení.
Nejsem bůhví jaký guru v Analytics. Když jsem nahazoval měřící kódy pro tento blog, poctivě jsem naklikal všechny známé filtry, aby měl svá data čistá. A za pár dnů jsem kulil oči jako tele na nová vrata. Přímý traffic na úplně nové stránce v desítkách denně? To asi těžko.
Nasazení filtrů pro odkazující domény má totiž za následek pouze to, že se jich část přesune do přímé návštěvnost. A proto je podle všeho lepší nasadit filtry, které ignorují ta data, které se nespouští přes kód umístěný na vašem webu (tzv. Invalid hostname) nebo neobsahují informace o rozlišení zařízení.
Chcete vědět, jak na to? Tady je pár užitečných návodů v angličtině:
Výsledek pak vypadá takto.
- Koala - nejlepší AI editor článků
- Query Hunter - data z GSC do WordPressu
- SurferSEO - pro analýzu obsahu ze SERP a copywriting
- Sitebulb - crawler
- SEO Testing - Google Search Console data v turbo módu
- GPT for Sheets™ and Docs™
Zkus toto od Romana Appeltauera: https://digmato.com/
Tuším Roman Apltauer mě zval do https://digmato.com – povolíš tomu přístup ke GA a samo ti to nastaví filtry. Veery nice.
Dobré a zároveň rychlé a jednoduché řešení mi přijde od Marka Leciána, který toto řeší automaticky nastavením filtrů v Google Analytics – více jsem se o tom rozepsal na svém blogu v článku zde http://www.servistl.cz/blog/zbavte-se-referrer-spamu-v-google-analytics/